مجله اینترنتی

همه چیز از همه جای اینترنت

مجله اینترنتی

همه چیز از همه جای اینترنت

مجموعه مطالب خواندنی از همه جای اینترنت

بلند کردن موی کودک

يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۵۳ ب.ظ

آرایشگاه کودک پازل همیشه نگاه ویژه ای به زیبایی موی کودک داشته است. اما این توجه دلیلی نشده که از بهداشت موی کودک غفلت کند. قصد داریم در این مقاله به یک سوال والدین که مرتبا از ما پرسیده میشود پاسخ دهیم. چطور میتوانیم در کنار آرایش موی کودک به سلامت موی کودک نیز بپردازیم؟ به دلیل مشغله بالای کار در آرایشگاه کودک پازل بر آن شدیم  این متن را بصورت مقاله در سایت پازل قرار دهیم و زمینه ای فراهم کنیم که دیگر والدین هم در جریان قرار گیرند.

دیگر امروز بخوبی ثابت شده است که کودکی انسان دورانی حساس و پر اهمیت در زمینه رشد محسوب میشود . گذشته از مسائل مربوط به ژن , برای داشتن استخوانهای پر تراکم , بنیه بدنی بالا , موهای قوی و پر پشت و مواردی از این دست که همه ما در بزرگسالی به ان نیاز داریم , از کودکی بنیانگذاری می شود . به همین خاطر تصمیم گرفتیم کمی در مورد ساختار مو و اهمیت اصلاح مو که در واقع زمینه تخصصی مان محسوب میشود صحبت کنیم .

بطور کلی باید بگوییم که ساختار موی کودک به ۳ دسته تقصیم میشود .

شماره یک : موی فر با سطح مقطع بیضی
شماره دو : موی حالت دار با سطح مقطع لوبیایی
شماره سه: موی صاف با سطح مقطع گرد

همچنین لازم به ذکر است که موی کودک از سه لایه تشکیل شده , نام لایه میانی مدولا است و در واقع استخوانبندی موست

این مطالب در مورد همه انسانها صدق میکند اما صحبت ما بیشتر برای دوستانی است که ترجیه میدهند موی فرزندشان را بلند نگهدارند .

بلند کردن موی کودک

اگر از ساختار مو آگاهی داشته باشیم و اصول نگهداری و بلند نگهداشتن را بدانیم ,هم از زیبایی مو لذت میبریم و هم احتمال ضعف و کم مویی را دراینده از بین میبریم .

بدن انسان از نوزادی شروع به رشد میکند و قوی میشود ,موی انسان هم ازاین قاعده مستثنا نیست . موهای یک فرد در سنین مختلف از نظر ساختار متفاوت است ولی در هر زمان تشخیص ضعف مو بسیار ساده است و چهار نشانه بارز دارد .

نشانه های ضعف مو

نشانه اول : سر مو تغییر حالت داده یا فر میخورد .
نشانه دوم : سر موها تغییر رنگ داده و روشن تر میشود .
نشانه سوم: موهای ضعیف در مقایسه با موهای دیگر نازکترند .
نشانه چهارم : سر مو وز کرده و هنگام شانه کشی دربرس گیر میکند .

اگر موها از ریشه فر فری است تشخیص نشانه اول کمی سخت و نیاز به نگاه دقیق دارد اما اگر از اواسط مو مواج شده و یا پایین ان پیچ خورده مواظب باشید چون اگر به همین منوال ادامه دهید , نه تنها موها ضخیم نمیشوند بلکه شاید بزودی در سر ان گره های تکی یا تسبیحی بوجود اید یا دو شاخه شود که به ان مو خوره میگویند .

البته ناراحت نباشید راه پیشگیری از ان خیلی دشوار نیست . بهترین راه برای ساختار مو این است که پیاز مو را مجبور به فعالیت کنیم که راحت ترین کار هم بنظر میرسد .

جالب است که بدانید که عملکرد مو خیلی شبیه به گیاه تره است . شکل تار مو مانند حرف (ا) الف است با نوک تیز , اصلا مهم نیست که مو از کجا قیچی بخورد , چه نوک چه وسط و چه از ته ( کچل کردن ) , زمانی که مو کات میشود ترمیم نوک مو به حالت اول شروع شده و استخوانبندی مو ساخته میشود و با لمس مو حدود ۲۵ روز بعد از هر اصلاح به راحتی میتوانید متوجه ضخیم شدن و کم شدن فرهای ناشی از ضعف شوید . مو ۳۰ روز بعد ازهر اصلاح ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر رشد میکنند . اما اگر اصلاح انجام نشود در همین زمان رشد ان به ۵میلیمتر نیز کاهش پیدا میکند .

چتری کودک

عوارض چتری نا مرتب برای کودک

نکته بعد اینکه چنانچه چتری نا مرتب مزاحم دید کودک باشد و جلوی دید اوقرار گیرد باعث ازار و اذیت شده و او را دچار تیک چشمی و یا عفونت چشمی میکند.

همه این موارد و موارد دیگر که در مقالات اینده عنوان خواهد شد سبب شده که در ارایشگاه پازل اولویت سلامتی مو و در کنار ان فرم و مدل موها قرار دهیم .

به مفهوم دیگر هم حال و هم اینده مو مهم هستند

در نتیجه اگرموی کودکتان ضعیف است ولی دوست دارید ان را بلند کنید بامشاورین ما در پازل مشورت و با استفاده از روشهایی مثل نوکچینی بصورت مرحله ای ضعف را از بین برده و از سلامت , زیبایی , جذابیت و شخصیت اجتماعی کودکتان لذت ببرید .

یادمان باشد که هیچ چیز به اندازه شادی یک کودک سالم وتمیز و مرتب در خانواده خوشحال کننده نیست. و زیبایی موی کودک در این موضوع اهمیت بالایی دارد. و انرژی آن در تمامی جای جای خانواده نمایان است.

آرزوی سلامتی شما و کودکان دلبندتان در پازل را داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۲
mojtaba sedigh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی